Mijn boek

Ondernemen zit in mijn bloed. Ik zie altijd en overal kansen. Dat maakt dat ik bedrijven opzet en weer verkoop. Ondernemers help om hun bedrijf een boost te geven of op te starten. En zelf begin ik eens in de zoveel jaar helemaal opnieuw. Een bedrijf opzetten in een nichemarkt is mijn grootste uitdaging; iets verzinnen wat een zo klein mogelijke doelgroep heeft.

Ik schreef er een boek over, omdat ik nergens een boek kon vinden dat helpt om je bedrijf succesvol te maken: niet in geld, wel in goud, overdrachtelijk. Wanneer jij en je bedrijf in een moeiteloosheid terecht komen, stroomt het succes vanzelf, in de vorm van zingeving, plezier en je hoogste(levens) doel bereiken.

Het ondernemerstijdperk waarin we leven schreeuwt om verandering. De overgangsfase waarin we nu verkeren, van het ‘harde ondernemen’ waarbij geld en macht centraal staan, naar het zachte ondernemen, waarbij zingeving en beleving er toe doen, biedt enorme kansen voor ondernemers die het echt anders willen doen. De pioniers die niet willen blijven hangen in ouderwetse, achterhaalde en stugge principes. Ondernemen zonder angst en het lef hebben om de logge, vastgeroeste beroepsorganisaties die jou belemmeren los te laten. Vanuit je eigen kracht en daarmee alle vrijheid nemen om jouw bedrijf als een klomp goud neer te zetten, precies zoals jij bent. Een zuivere manier om jou, je klant en iedereen om je heen de wereld wat mooier te laten kleuren.

In het boek ‘de alchemie van het ondernemen‘ gebruik ik het alchemistische proces als metafoor. Er zijn zeven fasen die je doorloopt om uiteindelijk bij het goud uit te komen: jouw bedrijf zoals jij bent.

Met deze andere manier van kijken, ervaren en bewegen ben jij de magische katalysator voor het nieuwe ondernemen. Je bent de brug tussen het stroperige oude en het toegankelijke nieuwe. Er ligt een nieuwe wereld voor je bedrijf open die je zelf inkleurt.

Verdere informatie en hoe ik op het idee kwam voor dit boek is hier te vinden.